Alla inlägg under juni 2009

Av Mikaela - 12 juni 2009 10:24

Nu har jag varit dålig på att blogga några dagar.

Har varit med syrran som kommit hem från Umeå.


I går fick vi besök av Malin, William och Novalie, vi fikade och sedan for vi ut på Birsta en snabbis innan jag skulle hämta Walle på dagis.


I går var det sista dagen på dagis för Walle och när jag kom och hämtade han var han full i skrapsår stackarn. Han hade ramlat framstupa på dagis och slagit näsan som nu är helt röd och sårig plus att han har en stor bula i pannan. Typiskt då det var sista dagen där så ska han slå sig.

 Kan lägga ut nån bild i morgon på hur han ser ut.


Nu sitter jag hemma hos mamma och pappa. Syrran och jag har nyss varit på en promenad med barnen. Så nu ligger dom ute på altan och snarkar.



Av Mikaela - 9 juni 2009 22:44

Oj vad jag älskar Walles nya dagis. Fröknarna verkar hur urgulliga som hellst.

På mötet fick vi veta lite om hur dom jobbar där nere, vilka mål dom har osv. Det känns så rätt. Nu är jag glad att vi vågade byta dagis till Walle. Han har ju i och för sig inte börjat än men jag tror det blir kanon. Det är 2 st fröknar som jobbar 100 % och en som jobbar 75% och till hösten kommer det börja en till person som kommer att ha 50% på Walles avdelning sen 50% på en annan avdelning.


Saker jag tycker verkar bra är:

Super trevliga fröknar

Alla barn sover ute i vagn

De har småbarnsgympa

De har vattenlek

Sångstund 

Är ute så mycket som det går

Låter barnen pyssla väldigt mycket för att lära dom bli kreativa


De vill även ha tips om hur de kan förbättra verksameten så om

man har nått tips fick man gärna dela med sig om det.

Så jag tänkte höra om det är nått ni är väldigt nöjda med på erat dagis

som ni kan tipsa om ??




Av Mikaela - 9 juni 2009 15:58

I dag har jag varit med syrran på Birsta. Reklamerade luckan som sitter utanpå diskmaskinen sen blev det lite shopping på H&M.

Tyvärr fanns det inga kort på nån utav sakerna på hm.com =(

men jag köpte ett svart baslinne, en blus, en kofta, strumpor till nova och en Tshirt till Walle som ensdast kostade 29.50 Så jag är nöjd med dagen =)


Nu ska Anders och jag göra middag sen ska vi på Informations möte på Walles nya dagis. Medans vi är där ska Moster och Morfar vara barnvakt åt barnen.


Sen ska vi även försöka klämma in ett besök på ett ställe där dom säljer cyklar så Anders kan köpa en ny cykel. Får se om det hinns med annars får vi ta det i morgon.


I morgon kommer skatte pengarna till Ander och mig så då blir det till att åka på Ikea och köpa soffa, soffbors, tvbänk, vitrinskåp, hyllor och badrummsskåp. Vad det ska bli skönt att få massa nya möbler.

Åååå jag längtar tills i morgon!




Av Mikaela - 9 juni 2009 14:32

Jag tävlar om ett presentkort värt 500:- från Mykidoo
i Nikitas blogg, tävla HÄR du med!

Av Mikaela - 8 juni 2009 08:26

"Jag vill vinna ett presentkort värt 250kr från Kotteshoppen hos Tant Ulrika"

Av Mikaela - 8 juni 2009 08:18

I dag blir en lugn dag. Antingen blir det till att tvätta eller så

åker vi upp till pappa och går en promenad om han inte har nått

annat för sig. Då blir det tvättninng på eftermiddagen.


I går började vi dagen med att åka upp till Attmar för Anders skulle rösta.

Sen for vi och hämtade min  väska som jag glömde hos Mormor och Morfar.

Efter det for vi och fikade hemma hos Dagny och Thord. Sen åkte vi till stan igen så jag fick rösta. Sen blev det till att städa och laga middag för vi skullle få middagsgäster (Mamma,Pappa & Syrran). Vi åt supergod Rostbiff med potatisgratäng och till efterrätt blev det rabarberpaj med vanlijsås.

Smasken var det =)




Av Mikaela - 8 juni 2009 07:51

Jag vill vinna ett presentkort på 500kr från ModelMini hos Tant Ulrika"

Av Mikaela - 7 juni 2009 16:11

Jag tävlar hos Smågryn om dessa läckra retrobrallor i cerise velour, svarta muddar och knytband med en tuff svart velourstjärna på bröstet i storlek 86/92!

Tävla här du med!



Ovido - Quiz & Flashcards