Alla inlägg under april 2009

Av Mikaela - 30 april 2009 07:18

I dag vaknade Walle kl 06 det ör inte vanligt här hemma. Han brukar vakna

kl 07-07.30 i bland har han sovit till kl 08 men det är bara enstaka gånger.

Så nu  är jag uppe och städar för vi ska ju få middagsgäster.

Har plockat in all tvätt in i garderoberna, satt i gång nya maskiner med tvätt. Nu ska jag fika så jag får lite energi sen ska jag ta och gå med Walle ner på dagis sen blir det dammsugning. Man kan ju alltid hoppas att karln vaknar och hjälper till. 





Av Mikaela - 29 april 2009 21:06

I morse efter jag lämnat Walle på dagis for jag till MVC

på "efter kontroll" vilket man gör då man fött barn för att

se att allt står rätt till down there + att dom pratar med en hur det går osv.

Jag sa att det är ful rulle men det är ju självvalt =)

Jag satt även in en spiral vilket inte var det skönaste man kan göra,

fick som världens mensvärk direkt d den sattes in men nu börjar det släppa.

Kroppen måste väl vänja sig vid den. Hon sa även att för visa så stöter kroppen bort spiralen ( i pray to god att det inte händer mig). Vill inte sätta in en sån igen. En hormonspiral kan man ha inne i 5 år innan det är dags att byta ut den. Så jag hoppas det fungerar bra med den.

Jag är ju så glömsk med P piller ( Ja ni ser ju hur  det har gått )  =)


Efter MVC var det dags för BVC, Walle skulle vaccineras.

Gick väldigt bra lite smågrin då dom stack med sprutan bara.

Dock sa hon att han kunde få symtom upp till 14 dagar efter,

som feber, utslag m.m Så jag hoppas att han slipper det min lilla prins.


Eftermiddagen har jag spenderat hos mamma & pappa på deras uteplats.

Var ju så fint väder i dag hoppas det fortsätter till i morgon då det är sista april. Då ska vi få besök av Johanna, Alex & David. Ska bli trevligt!


Nu har älsklingen kommit hem så nu ska vi mysa till en film!



Av Mikaela - 28 april 2009 09:31

I dag ska jag nog ut på Birsta då Lindex där ute har klubbdag

så man kanske kan fynda ett och annat =)


Nu har jag lämnat min lilla prins på dagis och nu  ska jag börja städa.

Har nyss slagit i gång en maskin tvätt så nu ska jag bara rensa ut vinterkläderna ur min garderob ooch sen vika lite tvätt som tvättaddes i går. Sen ska jag gå ut med en hel hög av sopor.

Jag köpte nya tallrikar på Ikea så nu har jag rensat lite i köksskåpen och slängt en massa udda saker som glas m.m


I morgon kommer Älsklingen hem (skönt)


Min Vecka ser ut så här:


Tis: Ledig, Tvätta, Birsta, Fixa klart dopkorten och skicka dessa.

Ons: L, Efterkontroll hos barnmorskan+sätta in spiral, BVC Walle  

Tors: ? Blir nog en lugn dag.Kanske lite fönsterputsning.

Fre: Besöka församlingshemmet där vi ska va efterdopet och kika hur det ser ut och planera lite.

Lör: Städa

Sön: Konfirmation




Av Mikaela - 25 april 2009 17:45

I dag åkte vi till mamma och pappa vid tolv tiden.

Syrran och jag satt oss ooch gjorde "hål" i mina byxor för att de skulle bli snyggt slitna. Vilket gick riktigt bra att göra själv med ett par gamla jeans, ett rivjärn och en taggig kniv. Vid ett tiden tog vi hela familjen en promenad från Granloholm till Bergsåker där det var fotbollscup, för att se Philip spela. Åhh han var såå nära att göra ett mål.. men den gled precis utanför stolpen *otur*.


Efter fotbollen var det bara att traska hemmåt upp för berget.

Vilket var betydligt tyngre än på nedervägen =)

Men det var Anders som fick dra vagnen, jag orkade inte.

Kan ju säga att på några av dom små stigar vi gick var det fullt med snö kvar på backen.


Nu är vi iaf hemma och ska äta sen middag. Sen blir det väl film som vanligt.



Av Mikaela - 24 april 2009 19:41

Dagen har vi mest spenderat ute då det var nästan 25 grader i solen

utanför mamma och pappa. Hoppas det är lika varmt i morgon för då

ska vi på fotboll och se min kusin spela.


Syran skulle ut på krogen i dag så jag fick leka frisör och make up artist =)

Så jag hoppas att hon tyckte att hon vart fin.


Nu ska jag och min älskling slå på en film vad det blir för film vet jag inte än för vi har några att välja mellan.




Av Mikaela - 24 april 2009 19:32


Jag tävlar om två presentkort värda 500kr styck hos Vincent shoe store
i Nikitas blogg. Tävla HÄR du med!



Av Mikaela - 22 april 2009 17:00

Självklart syrran kan jag det =)

Ja va roligt att ni kommer förbi på fika.

Nu ska jag göra middag så Walle får äta!

Av Mikaela - 22 april 2009 12:30

I dag kommer Älsklingen hem.. skönt för jag har saknat honom.

Hatar att han är borta på veckorna men därimot älskar jag då han

är hemma och har lång helgs ledigt.


Sitter i soffan nu med två sovande barn på varsin sida av mig.

Hua dom är ju så söta, Åhh vad jag älskar dom =)


Nu ska jag fixa lite med dopkort sen när Walle vaknar ska vi nog

ta och gå ut på baksidan och leka lite i lekparken.


Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards