Alla inlägg under september 2009

Av Mikaela - 30 september 2009 12:34

Det blev tyvärr ingen filmkväll i går. Johanna hade jobbat så mycket

och inte hunnit se sin sambo på länge så hon vill vara hemma och umgås med honom.

Sen var Sofia så trött så då bestämde vi oss för att ta det någon annan dag.

Så Mamma och Pappa som kommit för att vara barnvakt fick i stället lite fika

sen fick dom åka hem.


I dag har Walle fått varit hemma från dagis. Han var så gnällig i går och även i dag så han är

väl inte helt 100 än sen i fredag och lördags då han hade 40 graders feber.

Så då fick han vara hemma med Nova och mig och vila upps sig.


I kväll kommer min käre sambo hem en dag tidigare än beräknat för nu har han fått feber.

I natt hade han över 40 graders feber. Nova har också börjat snora och hosta så det dröjer

väl inte länge innan jag får skiten också. Jag vill inte bli sjuk =( då kommer jag inte kunna

gå på bodypump. Sen när man väl blir frisk och ska gå påett pass lär man väl dö av träningsvärk.


Nu gnäller ungarna... måste gå!

Av Mikaela - 29 september 2009 12:19

I morse klev jag upp kl 06.30 för att hinna göra i ordning allt

innan jag skulle ner och köra ett bodypump pass kl 8.00

Så det var sabba ryck... ge ungarna välling, klä på dom,

göra i ordning mig själv. Sen kom pappa och löste av mig

för han skulle vara barnvakt åt barnen. Så vid 9 gick han ner

på dagis med Walle. Vid kvart över 9 var jag hemma igen efter ett tungt pass.

Så åter igen har man träningsvärk men dock börjar det bli mindre och mindre.

Jag höjde till och med vikterna den här gången =)


Vid 2 tiden ska jag hämta Walle från dagis och då ska vi fara och handla lite.

Sen är eftermiddagen ganska lugn. Men i kväll ska jag till Sofia på en filmkväll.

Mamma och pappa ska vara barnvakt åt ungarna undertiden. Så är det att ha barn

och en karl som jobbar borta då får man anlita sina föräldrar som barnvakter.

Men det är så roligt att vi "tjejgänget" har tagit upp kontakten och föröker hitta på

nått lite då och då som se på film, fika m.m. Den ända som saknas är Helena men hon

bor ju så långt här ifrån så henne får vi passa på att träffa då hon är hemma på lov och sånt.


Nu mata Nova sen vila i en halvtimme sen hämta walle.  


Just ja jag har skaffat mig Adobe Photoshop 7 men fasen kommer

att ta lång tid innan man fattar hur det fungerar. Jag är ju inte den

bästa då det gäller datorer. Men jag håller tummarna och hoppas att

det går fort att lära sig.



Av Mikaela - 28 september 2009 18:43

Sitter just nu hemma hos mamma & pappa och väntar på att hockeyn ska dra igång.


Spännande.... det är dags att Timrå börjar vinna lite nu tycker jag.


Johanna om du läser detta så får du gärna ta med medium säsong 4 till Sofia

för jag har sett klart säsong 3 och har just nu lite medium abstinens har blivit

lite som en drog =) Men jag ringer i morgon.


Jo vilken tid skulle du träna för pappa kunde inte vara barnvakt mellan kl 10-15

för då hade han nått möte vad jag fattade det som. Så jag funderade på om

jag skulle köra ett bodypump pass kl 8.00 hör av dig om du är på. Annars kan vi ju höras

under dagen.



Av Mikaela - 28 september 2009 18:22

Jo den är ju lite klumpig i bland men oftas flyter det på bra.

Den är rätt smidig att styra så det är tur.

Nova är 7 månader det går så fort =) Sist jag vägde henne var då hon var

6 månader då vägde hon 6910 g och var 65.5 cm

Nova älskar att ligga på mage hon skriker så fort man lägger henne på

rygg. Walle var tvärtom ville inte ligga på mage nå mycket.

Jodå hon har sagt både mamma och pappa hon säger ju inte det hela tiden

men i bland kommer det =) Hon tar väl efter Walle när han pratar.

Walle var faktiskt rätt tidig att säga mamma och pappa men sen har det tagit

fram till nu. Det är nu det har börjat komma lite nya ord varje dag.


Du får gärna höra av dig om ni ska in på stan nått så kanske vi kan ta en fika.

 


Av Mikaela - 28 september 2009 12:14

Stina:


Nej inge roligt när ens små hjärtan är sjuk inte. 

Men nu har han blivit frisk som tur är. Walle har inte haft mer än nån

liten förkylning förut med ca 38,2 graders feber som högst men nu slog det

till och blev väldigt hög feber =( Hörde av dagisfröknarna att det var massor

av barn som varit hemma nu pga feber.

Jag måste ju träna...har ju fått sån mage efter graviditererna.

Så nu har jag bestämmt att den ska bort =)

Känner du för att börja träna är det bara hänga på mig om du vill =)

Jag har löst ett kvartalskort på ego för 1595:- så får man känna sig för lite

vad man tycker innan man köper ett helår för 5000:-.

Promenader är ju jätte bra för kroppen men jag har märkt att jag är inte så mycket

för att promenera. I såfall vill jag ha med nån som jag kan surra med +

att syskonvagnen med båda barnen blir rätt tung i och för sig är det väl bra för då

blir det ju lite mer träning.


Jo Stina du får hemskt gärna komma till mig på ett Mary kay party

den torsdag 8 oktober kl 18.00 eller söndag 11 oktober.

Dom har toppen produkter. Är inget köp tvång + att jag bjuder på fika.

Så ta gärna med dig nån och kom. Du kan läsa lite mer om Mary kay på

www.marykay.se . Hör av dig så snart du kan om du vill komma.


Hur är det annars med er då?? Växer Hampus mycket?? Han lär väl ha blivit en liten stor grabb =)





Av Mikaela - 27 september 2009 22:41

Har inte bloggat på nån dag nu för Walle har varit sjuk.

I Lördags hade han 40 graders feber och i går 39,5 men

i dag på eftermiddagenhar han varit feber fri.

Var nog "3 dagars febern" eller vad dom nu brukar kalla en

av dom 20 sjukdomarna ett barn ska ha innan dom blir vuxna.


I Lördags jobbade jag, jätte roligt att få komma ut och göra lite annat i bland.

Hade dock grym träningsvärk i hela kroppen *aj aj aj*.

Var även på ett bodypump pass i dag så nu är det ännu värre =)

Stackars min lilla kropp. Men efter några gånger lär nog det

bli mindre och mindre träningsvärk men då lär man väl ska ta mer vikter

så man får det igen. Oj oj vilken ond cirkel det är med denna träning.

Men det känns iaf as skönt att ha kommit i gång och tränat.

Hoppas bara på lite tur nu att det går fort att få bort denna mage man har dragit

på sig efter 2 st graviditeter.


I morgon kväll åker jag och barnen till mamma & pappa för att se på Timrå

som möter färjestad tror jag det var.


I dag var vi förästen ut på ikea och köpte oss en vit malm byrå med 4 lådor till

barnens rum. Ska sälja bort garderoben som vi har där nu. Köpte även ett grönt tunnt

tyg som jag ska ha som ett slags sänghimmel eller vad man nu ska kalla det runt sängen Walles,

ska även försöka få tag på ett fint rosa tyg i samma material till Novas säng.


Nu ska jag gå och bädda ner mig ;)

Av Mikaela - 24 september 2009 21:18

Angående Mary kay partyt så har det blivit en liten ändring.

I stället för måndag den 5 okt kl 18.00 så blir det torsdag den 8 okt kl 18.00

Så dagarna som gäller är Torsdag den 8 okt kl 18.00 och Söndag den 11 okt kl 15.00.

Bara att höra av er om ni vill komma gärna så fort som möjligt.

Jag har fortfarande 6 platser jag måste fylla så kom och ta gärna med

en kompis/mamma/arbetskamrat eller varför inte pojkvän.

Min karl har jag tvingat att vara med =) Killar/män måste ju också ta hand om sin hud.


Cool




Ego

Av Mikaela - 23 september 2009 13:34

I dag har Johanna och jag varit och tränat. Blir väl även en sväng i morgon.

Så nu är jag lite slut i kroppens alla muskler =)


Nu ska jag ner och hämta min lilla skrutt unge på dagis

sen hem och plocka i hop lite och laga mat. Sen kommer nog

Johanna förbi för vi ska se en film. Sofia skulle också ha kommit

men fick tyvärr förhinder.



Nu ska jag gå ner till dagis och hämta Walle!

Ovido - Quiz & Flashcards