Alla inlägg under oktober 2009

Av Mikaela - 18 oktober 2009 20:17

Jag ska vaccinera mig. Hörde en gubbe på radion som hade

haft influnsan "Asiaten" det var det värsta han hade varit med om.

Eftersom barn under 3 år inte får vaccineras så ska jag göra det för att

inte bli smittad och dra med nått hem till mina barn. Sen till alla som läser

min blogg var noga med handhygienen.


Ska ni vaccinera er?


Av Mikaela - 13 oktober 2009 19:52

Då har jag varit till tandläkaren.

En dyr historia det där 1300 kr, usch det sved.


Nu ska jag strax se ugly betty sen desperete housewifes.

Anders sover kvar i N H i kväll för dom sköt 2 st älgar i dag

som skulle flås så då skulle han komma hem vid 20-21 tiden

men det kändes meningslöst då han måste gå och lägga sig vid 22

för att orka upp vid 05. Så nu är man själv hemma och har ingen

att mysa med =(



Av Mikaela - 13 oktober 2009 09:55


Tävla om en bokhylla från millimini.se hos Shopaholicmamman

Läs mer om tävlingen på hennes blogg.

Av Mikaela - 13 oktober 2009 09:13

Tyvärr har jag inte haft någon tid att blogga dom senate dagarna.

Jag har haft 2 st Mary kay partyn vilket var jätte roligt, tack alla som kom.

Hoppas ni tycker att produkterna är lika toppen bra som jag tycker.


Vi har även hunnit varit på dop Anders systerdotter Emma döptes.

Ja det var roligt att träffa er också. Ja det är ju så man hör knappt sina egna tankar =)

Vad söt han är lilla Hampus ett riktigt charmtroll =) Förästen stina.. har du nån blogg?

Om inte skaffa gärna en skulle vara roligt att ha en till blogg att läsa specillet

då vi har barn i samma ålder =) Är så roligt att få tips och ideer av andra mammor.


I dag ska jag till tandläkaren *jippie* Not. Hua jag vill inte att dom ska borra i mina tänder.

Nån som vill byta och gå i stället för mig???


Tyvärr är det ingen hockey i dag men på Torsdag spelar Timrå.



 

Av Mikaela - 7 oktober 2009 12:04

Nu den senaste timmen har jag suttit och lagt ut lite saker på försäljning

på blocket och tradera. Bla en Lack hylla som vi använt som tv bänk men

som även går att använda som bokhylla. Sen la jag även ut en bröstpump/ammningspump.

Så nu hoppas jag att någon vill ha dom så jag får i väg dom.

Ingen mening att dom ska stå här hemma och samla damm så någon annan

kanske är i behov av dom. Sålde även en Fisher price gunga, Fisher price mobil

och en garerob förra veckan. Så för pengarna ska vi nog köpa en Tripp trapp stol

åt Walle så dom inte behöver bråka om den enda barnstolen vi har "hokus pokus".

Blir ofta så att barnen får äta på olika tider tex Nova får äta före oss andra.

Men nu ska det bli ändring, nu ska hela familjeen få äta samtidigt.

Har dock försökt att hitta nån fin på blocket men utan framgång.

Jag vill gärna ha en med färg tex grön, orange eller blå.

Men det ända som verkar säljas är körsbärs färgade och dom gillar jag

absolut inte. Så det blir nog till att köpa en helt ny men då går dom på

över 2000 kr.



Om ett tag ska jag hämta Walle på dagis sen ska

jag, barnen och Johanna ut på birsta en snabbis.

 


Seg

Av Mikaela - 6 oktober 2009 13:23

I går var mamma barnvakt åt ungarna medans jag var och tränade,

det blev så sent så jag sov över där. Så i morse klev vi upp tidigt

och gjorde i ordning oss sen åkte vi till dagis och lämnade Walle.

Sen har dagen varit ganska tråkig. Nova har sovit i några timmar

och jag har kollat på några avsnitt av Medium.


Ska snart hämta Walle på dagis. Sen ska vu hem och äta mellis

sen vill nog Walle som vanligt vilja se på Nalle puh eller musses klubb hus.

Så då ska väl jag passa på att föreberade middagen-


I kväll börjar nya säsongen av desperate housewives skönt då är

kvällen räddad =)


  

Av Mikaela - 4 oktober 2009 10:48

I dag ska jag och Nova ner på stan och leta ett par höstsskor till Walle.

Ska även fösöka titta på någon vinterjacka till mig vilket nog kommer

bli svårt. Jag har problem att hitta jackor varje år. Förra årets jacka

är förstor i år då jag var gravid med Nova den vinter.


Walle och Anders ska åka upp till Norr Hassel medans Nova och jag ska på stan.

Dom ska sätta på vinterdäck på bilen. Slår nog till och blir snor halt snart skulle jag tro.


Sen blir nog dagen rätt lugn. Vi ska väl se nån film i kväll som vanligt.

Jag ska inte träna nått i dag för kroppen ska få vila lite. Men det blir nog

träning antingen måndag eller tisdag.



Nu ska vi ta och äta lite lunch



Av Mikaela - 3 oktober 2009 19:28

I dag började jag morgonen med att åka och träna bodypump kl 9.30

efter passet gjorde jag mig i ordning och gick raka vägen till jobbet

för att jobba mellan kl 12-16. Det var så roligt att jobba i dag var rätt mycket

follk i farten så det var skoj. Tiden går så fort om man har mycket folk i butiken.

Sen är det ju alltid lika roligt att jobba med mina kära kollegor/vänner dom är

toppen allihopa.


Nu på eftermiddagen har vi bara tagit det lungt, ätit lite middag och sett på tv.

Nu ligger Walle och sover så nu blir det väl någon film eller några avsnitt av den

underbara serien Medium. Har ni inte följt serien måste jag bara tala om att ni missat

en super bra serie. Jag är just nu inne på säsong 4 men jag tror att dom är inne eller

ska börja sända säsong 6 så jag har några avsnitt kvar. Snart börjar även min andra

2 favorit serier Gosht whisperer och Desperate houswives.



Ha en bra kväll!







Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards