Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Mikaela - 28 maj 2009 15:13

Snart har jag nog köpt allt till dopet.

I morse for jag och beställde kakor till dopet på brödfixarna dom

tog bara 2 kr st per kaka det tyckte jag lät billigt.

Sen for jag ner på stan där jag hittade rosa servetter som jag var

ute efter på Lagerhouse,  köpte även en behå som jag kan ha under klänningen. Så nu är det nog bara pappersdukar och blommor kvar.


Jag som hatar att laga mat gör det typ aldrig eller nu på veckorna

måste jag ju göra det men oftas gör jag bara lätta saker som potatis/pasta och korv/kötbullar/fiskpinnar/fiskbullar m.m I dag ska jag testa att ge mig in på American pancakes får se hur det går för lilla mikaela.


I kväll blir det nog bara lite film tittande då Anders kommer hem.



Av Mikaela - 28 maj 2009 09:24

Oj glömde nästan bort det själv i dag fyller jag 24 år *gam tant*

Så grattis till mig. Ringde nyss till karln och frågade varför han inte

ringt och grattat mig, då sa han att han tänkt på det i går men glömt

det nu under morgonen men att han säkert skulle ha kommit på det under dagen. Hmm visst vi säger så =)

Men men jag har ju redan blivit firad i helgen som va så inte så denna dag är inte så speciell förutom att älsklingen kommer hem.



Av Mikaela - 28 maj 2009 09:06

Mitt besök hos frisören resulterade i massor av folieslingor i mitt

hår så nu är jag lite ljusare i håret. Men fortfarande brun för jag

hade ju så mörkt hår innan så det gick inte att få så mycket bättre

just nu. Men nästa gång jag ska dit kan jag få det som jag vill.

Jag hade faktiskt tur att det blev bra för när vi färgat klart kollade

honvilken färg jag hade färgat sist jag var där och då var det en färg

som vanligtvis inte går att bleka för då blir den rosa.

Men tada det blev inte jag =)

Och tur var väl det för vi ska ju ha dop på Lördag. Så nu ska jag boka en tid till nästa månad för då ska jag dit igen och bli fin tills mamma, mormor & moster firar sitt gemensamma 160 års kalas.


På tal om 160 års kalaset.... är det någon som vet nått band eller coverband eller trubadur eller underhållare ja name it som inte är allt för dyr?


I dag ska jag och Nova till birsta el stan och köpa morsdags present till mamma. Sen ska vi förbi brödfixarna och kika vad dom tar för kakor för vi behöver ett ex antal till dopet.


Ha en bra dag!


Ovido - Quiz & Flashcards