Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Rätt bra väder...

Av Mikaela - 15 juli 2009 08:00

I går var det rätt bra väder ute så vi tog och for upp till Norr Hassel

till badplatsen så Walle fick bada lite och vi tog en fika i kiosken.

Gud vad Walle älskar att bada. Han blir så sur när man plockar upp honom.

Vi försökte förklara i går att vi skulle åka hem så han måste kliva upp och

klä på sig, men inte fattade han det han bara grinade och skrek.

Men när vi väl hade klätt på oss och packat i hop nästan allt så hör vi hur det börjar spöregna ute på sjön. Så vi börjar packa allt snabbare men det här regnvädret kom över oss på bara nån sekund. Så vi blev dyblöt ova var nog den ända som klarade sig i från att bli blöt. Så vi for hem till Dagny för att byta om till torra kläder. Vilket äventyr det blev =)


När vi ändå var i Matfors plockade vi upp syrran då hon slutade jobbet.

Sedan for vi hem hit och åt middag sedan blev det film Nothing but the truth det var en jätte bra film. Men Syrran Jag och Anders bråkade om en sak... Talar hon om det eller ej?? Jag säger att hon inte gör det men Anders och syrran säger att hon gjorde det. Så ni får gärna se den och säga till mig vad ni tror.


Jag håller på att sluta amma Nova. Det var i Måndags vi började ge henne ersättning. Jag tvär slutade amma Walle och det gick bra.. några dagar med dunkade bröst bara. Så nu får vi se hur det går den här gången, jag vill ju inte få mjölkstockning. Men jag känner att det gör mindre ont för varje dag nu så det är ju bra. Jag försöker hålla mig varm och inte sitta i drag och sånt som gör att man kan få mjölkstockning. Nova är jätte duktig att ta flaskan så det är positivt.


Nu ska Walle få se på barnprogramm och jag ska gå och göra lite fika!


 
 
Ingen bild

Johanna

15 juli 2009 10:12

Hihi va roligt att han tycker om att bada :) Men du, snart kan du festa loss.. haha.. måste ses snart! Puss puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 4 januari 2010 21:13

Ja det är inte det lättaste kan man säga  =) Men det fungerar. Jag har upplevt det så att ofta vill dom saker samtidigt som att äta och sova så då får man agera bläckfisk. Men man får det att fungera. Sen har jag ju haft det rätt jobbigt då Ander...

Av Mikaela - 3 januari 2010 18:47

Vagnen köpte vi då barnenshus hade special priser på massor av varor så vi fick den för ca 5000 kr med allt som vi tyckte vi behövde. Så som en ligg del då det från början bara ingår 2 sittdelar, två fotsackar, regnskydd och ett paraply tror jag ...

Av Mikaela - 1 januari 2010 19:45

Men vad roligt Grattis till er Stina =) Ja det  är en ren djungel jag vet.. men vi köpte våran vagn på barnens hus den heter Carena Double Swing. Vi är nöjda med den. Vet att dom har en liknande modell på babyproffsen som heter baby travel elle...

Av Mikaela - 20 december 2009 08:55

Ja det blir inte så mycket bloggande nu då man har fullt upp med allt som hör till julen. I går var syrran och jag ute på birsta och i dag ska jag dit igen för att köpa dom sista julklapparna. Vi skulle köpa en ny bilbarnstol till Nova i julkla...

Av Mikaela - 16 december 2009 19:16

I dag har det inte hänt mycket, lekt lite med barnen. När dom sov lunch åt jag lunch sedan la jag mig på soffan och sov jag med. Jag vet inte vad det är jag är så trött, less och sur nu förtiden. Jag tror det beror på att jag är less på att gå ...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards