Alla inlägg under april 2009

Av Mikaela - 22 april 2009 11:49

I dag har Walle och jag målat med fingerfärg.

Det blev en hel hög med fina teckningar + ett kök som såg ut som

hej kom och hjälp mig men det var iaf super skoj tyckte Walle.

Hela han såg ut som en liten färgklick =)


Tyvärr har jag inga kort för kameran verkar ha pajat =(

Ännu en utgift...hmm att man aldrig kan få känna sig rik.

Dop

Av Mikaela - 21 april 2009 08:31

Nu är datumet bestämt, det blir dop den 30 maj.

Så nu måste jag sätta igång och planera, göra dopkort m.m

Det är mycket att stå i med ett dop. Har iaf bestämt att den här gången

gör jag inte tårtorna själv =)


I dag ska jag på Birsta en sväng. Slka in på barnenshus med vagnen som

har börjat uppföra sig lite knepigt. Det är låset på hjulen som låser sig själva när man är ute och går. Sen ska det inhandlas lite hink och spade så Walle har nått roligt att leka med ute.


Walle är sjuk så han får vara hemma från dagis den här veckan.

Han är förkyld, snorar och hostar. I natt kunde han knappt sova för

att han hostade så mycket.






Av Mikaela - 20 april 2009 19:05

Mitt på dagen gick vi en promenad och mötte upp Johanna,

Walle fick leka lite på lekparken utanför bvc det tyckte han var roligt.

På lekparken utanför oss har dom inte ens tagit ut gungorna... dåligt.

Efter att han lekt ett tag gick vi till ica och köpte lite fika och några skvaller

blaskor. Tänkte sätta oss på balkongen och läsa men det var bara skugga där så vi satt oss inne i stället och läste våra tidningar och såg en film.

Försökte även få Walle att sova men inte ville han det inte.

I stället har han varit trött hela kvällen, gått och grina åt allt.

Så det fick bli en tidig kväll för lille man.


Nu ska jag sätta i gång att dammsuga lite här, det dras ju in så mycket grus på våren =( Var duktig och rensade Anders garderob i morse för där låg allt huller om buller så jag rensade och la allt i högar Tshitar för sig och byxor för sig osv... Nu kommer han nog bli glad då han kommer hem =)

Man kan ju bara önska att kanske nån gång att han gör samma sak för mig.

Hehe eller jag vet inte om jag skulle våga låta honom gå lös i min garderob. Man är ju lite pedant ibland  =)


Efter städningen ska jag se på CSI så nu är det bäst att sätta i gång.





Av Mikaela - 20 april 2009 08:24

När jag slog upp ögonen i morse möttes dom av en liten Walle som satt i sin säng och surrade för sig själv, när han såg att jag var vaken gav han av ett jätte flin och ville genast komma upp i vår säng. Då möttes jag av en bajslukt...Åhh han hade bajsat =(  Jippi vad glad man blir så till morgon här har jag fått byta bajsblöja på båda mina älsklingar.


Nu busar Walle med alla leksaker han äger tror ja...

Han river alltid fram nästan allt på golvet busfröet.

Nu har han även börjat sno tutten av Nova och tar den i sin mun

och biter på den. Hmm lilla buse.


I dag åkte min älskling i väg på jobb men kommer hem redan på onsdag då han ska till läkaren. Det är faktiskt lite jobbigt då han åker bort på veckorna. För er som inte vet jobbar han Mån-tors sen kommer han hem och är ledig fre-sön.


I dag ska vi nog bara vara hemma. Johanna och jag skulle höras underdagen så det kanske blir så vi hittar på nått med henne. 



Av Mikaela - 17 april 2009 10:26

I dag blir det nog en tripp till Birsta om jag får som jag vill =)

Anders ska upp till firman så då passar jag på att åka med ut till birsta.

Ska på barnenshus och hämta lite saker til vagnen sen blir det kanske en tripp på Ikea eller Birsta City.


I går kom Johanna och Alex och fikade hos oss, det var super trevligt.

Var ju så längesen vi sågs nu... Det måste vi bli bättre på "visst".


I kväll ska vi på middag hos Anders pappa ska bli trevligt.

Sen i helgen ska vi väl försöka ta oss till matfors tilll Anders mamma

och hälsa på henne. Kanske blir en sväng till mina föräldrar också.



Av Mikaela - 16 april 2009 09:58

I dag består dagen av städning.

Efter jag lämnade Walle på dagis vid 8.30 så

satt jag i gång med att tvätta ur kylskåpet och slog igång

en maskin tvätt. Nu ska jag börja röja bort i vardagsrummet

där en tornado läs (Walle)  har gått löst och dragit upp alla

leksaker han äger och har.

Sen blir det till att rensa lite i vårt linneskåp och sedan i vårt städskåp.

Sen ska jag bära ner alla vinter skor ner till förådet och ta upp alla

vår och sommarskor, vilket är ett ganska stor projekt då jag äger lite

över 100 par skor. Ja vet jag vet men jag jobbar ju i skobutik =)

Då kan man inte hålla sig.

Men jag tror jag ska göra en rensning och slänga några par för att

få plats med lite nya inköp.

Mitt senaste köp var ett par snygga rosa gummistövlar med snörning,

som säkert kommer till användning i vår.


Nej nu ska jag sätta i gång så jag blir klar nån gång i år iaf =)




Av Mikaela - 15 april 2009 19:17

 


 


 


 





Av Mikaela - 15 april 2009 16:38

Sitter just nu på hemnet och försöker hitta mitt drömhus.

I och för sig har jag redan hittat det men tyvärr måste jag inse att

det är för dyrt. Har inte råd med ett hus för över 2 miljoner just nu.

2 miljoner är ganska högt pris där det ligger kanske jag ska påpeka.

Men därimot har jag hittat ett annat fint hus som mycket väl skulle

kunna falla mig i smaken. Billigt och bra dock skulle det nog behövas renoveras lite men vilket hus behöver man inte det på.

Man vill ju få sin peronliga prägel på det.

Här kommer lite bilder på huset:

Lägger in en bild på planritningen också men det är bara på undervåningen.

Finns även en övervåning som är oinredd.

Där jag i min fantasi skulle göra ett till sovrum och ett allrum.

Vi ska ju inte ha några fler barn (enligt Anders) så det huset skulle

räcka gott till oss. Jag är väldigt sugen =)





Bilder lånade från (www.hemnet.se)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<<
April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards