Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Blocket/Tradera

Av Mikaela - 7 oktober 2009 12:04

Nu den senaste timmen har jag suttit och lagt ut lite saker på försäljning

på blocket och tradera. Bla en Lack hylla som vi använt som tv bänk men

som även går att använda som bokhylla. Sen la jag även ut en bröstpump/ammningspump.

Så nu hoppas jag att någon vill ha dom så jag får i väg dom.

Ingen mening att dom ska stå här hemma och samla damm så någon annan

kanske är i behov av dom. Sålde även en Fisher price gunga, Fisher price mobil

och en garerob förra veckan. Så för pengarna ska vi nog köpa en Tripp trapp stol

åt Walle så dom inte behöver bråka om den enda barnstolen vi har "hokus pokus".

Blir ofta så att barnen får äta på olika tider tex Nova får äta före oss andra.

Men nu ska det bli ändring, nu ska hela familjeen få äta samtidigt.

Har dock försökt att hitta nån fin på blocket men utan framgång.

Jag vill gärna ha en med färg tex grön, orange eller blå.

Men det ända som verkar säljas är körsbärs färgade och dom gillar jag

absolut inte. Så det blir nog till att köpa en helt ny men då går dom på

över 2000 kr.



Om ett tag ska jag hämta Walle på dagis sen ska

jag, barnen och Johanna ut på birsta en snabbis.

 


 
 
Helene Taflin

Helene Taflin

7 oktober 2009 21:18

Det fick bli de fodrade alvädersstövlarna idag för tjejerna. Det är även dessa de ska ha i vinter men då med en tjocksocka i... det får bli lite varmt om fötterna vissa dagar nu när vädret är så växlande. Ang. vinterkläder så har vi alltid haft dubbla uppsättningar av vinterkläder. Kanske inte alltid nödvändigt, bara fåtalet dagar - men mest av praktiska själv. Vi andväder jacka till och från dagis och låter overallen hänga kvar där ( om de inte råkar vara ute precis när man hämtar dom). Å då behöver man ju en overall hemma också. Men jag upplever att ju större de blir desto större är behovet av dubbla uppsättningar av vinterkläder. Men som sagt, vi har alltid haft dubbla uppsättningar även om det kanske inte alltid behövs. I år har Maja en overall och en uppsättning täckbyxor och täckjacka. Thea vill inte längre ha overall så hon har dubbla täckbyxor och täckjackor.

http://www.taflin.net

 
Johanan

Johanan

11 oktober 2009 10:38

idag kan jag inte precis tänka på grogg, men ge mej ett tag så jävlar kan vi börja planera :) haha
Just jag Helena vill jätte gärna följa med, och hennes syster Carro och hennes vän :)
Hoppas att det går bra :) Bättre gåva till vänninan :)

http://jaahanna.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

11 oktober 2009 13:01

Köp en billig stol och måla själv ist!! Då får ni exakt den färgen ni vill ha! 2000 tycker jag absolut inte du ska lägga ;) Det kan ni göra annat skoj för! Och det dröjer ju säkert inte allt för länge innan Walle kan sitta på en vanlig stol.. Eller så köper ni bara en billig på ikea så länge, dom är så lätt att göra ren =)

http://www.ecin.blogg.se

 
Ingen bild

stina

12 oktober 2009 13:25

Kul att träffa er i lördags, synd bara att det är SÅ svårt att prata på sådanna dära tillställningar...man hör ju knappt vad man tänker Hehe! Hoppas allt är bra och att ni får en bra vecka =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 4 januari 2010 21:13

Ja det är inte det lättaste kan man säga  =) Men det fungerar. Jag har upplevt det så att ofta vill dom saker samtidigt som att äta och sova så då får man agera bläckfisk. Men man får det att fungera. Sen har jag ju haft det rätt jobbigt då Ander...

Av Mikaela - 3 januari 2010 18:47

Vagnen köpte vi då barnenshus hade special priser på massor av varor så vi fick den för ca 5000 kr med allt som vi tyckte vi behövde. Så som en ligg del då det från början bara ingår 2 sittdelar, två fotsackar, regnskydd och ett paraply tror jag ...

Av Mikaela - 1 januari 2010 19:45

Men vad roligt Grattis till er Stina =) Ja det  är en ren djungel jag vet.. men vi köpte våran vagn på barnens hus den heter Carena Double Swing. Vi är nöjda med den. Vet att dom har en liknande modell på babyproffsen som heter baby travel elle...

Av Mikaela - 20 december 2009 08:55

Ja det blir inte så mycket bloggande nu då man har fullt upp med allt som hör till julen. I går var syrran och jag ute på birsta och i dag ska jag dit igen för att köpa dom sista julklapparna. Vi skulle köpa en ny bilbarnstol till Nova i julkla...

Av Mikaela - 16 december 2009 19:16

I dag har det inte hänt mycket, lekt lite med barnen. När dom sov lunch åt jag lunch sedan la jag mig på soffan och sov jag med. Jag vet inte vad det är jag är så trött, less och sur nu förtiden. Jag tror det beror på att jag är less på att gå ...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards