Direktlänk till inlägg 31 augusti 2009

Hej igen

Av Mikaela - 31 augusti 2009 23:37

Ja som ni  nog fattat är jag hemma från semesterrn.

Dock har min lust för att blogga försvunnit efter semestern =/

Jag ska försöka slänga in nått inlägg lite nu och då men räkna inte

med att det blir allt för ofta.


En anledning till att jag inte orkar blogga är att Anders (min kära karl)

jobbar borta varje vecka måndag till torsdag. Som tvåbarnsmamma till ett barn på 1,8 och ett barn på 6 månader tar det på krafterna att vara själv och ta hand om två barn. Jag älskar mina små gullungar men det tar även på krafterna då båda behöver hjälp med det mesta (dessutom samtidigt).

Alla ni som har barn förstår nog vad jag menar... lägg dessutom till den lilla ålderskillnaden. Ni som inte har barn än...vänta och se. Det är hur roligt som helst men det är även ett heltidsjobb.


Jag vet även att det är självförvållat men nu gör jag bara allt för att komma ur denna lilla svacka av trötthet,ledsamhet,galenskap, ja allt, så jag kan va en rolig och snäll mamma till mina två älskade barn. Då kan bloggen få en paus under tiden.


Ja det är svårt att förklara hur man känner när allt bara kokar inombords...

Som sagt:

2 barn som behöver all uppmärksamhet och kärlek man har i kroppen.

En lägenhet som behöver tas om hand.

Lägenhet som är under renovering tex köket och barnasrum.

En karl som jobbar borta mån-tors så man håller på att lägta i hjäl sig.

En liten pojk som håller på att längta i hjäl sig efter sin pappa.

En liten skrutt tjej som håller på att lär sig äta (vilket inte går så bra)

Jobb (extra)

Dagis

Ensam en halv vecka  (igen vuxen att prata lite strunt med) =(



Jag vet att jag inte är ensam i världen med dessa pytte små problem men det tar på iaf. Jag vet att det finns ensamståede mammor som har det värre som inte klagar. Men men jag måste få lätta lite på bröstet.


Nej nu ska jag bita i hop och gå och lägga mig och sova.

Det vankas en dag i morgon med.



Bye






 
 
Ingen bild

johanna

1 september 2009 08:01

Du har alltid mig :D om du vill prata lite vuxen strunt med.Hoppas att det känns lite bättre idag.. pussokram

 
Lotta

Lotta

1 september 2009 19:38

Om du inte tycker det är jobbigt att åka med två barn nånstans får du gärna komma hit innan det blir sämre väder.. Så kan Walle få hoppa lite på studsmattan med Eric och vi fika lite =) Annars kan jag komma till er.. Har ju för tusan inte sett lilltjejen än (!) Kram! Och du, det kommer bli bättre med allt med tiden, men just nu när dom är små så är det extra jobbigt! Jag kan ju tycka det är jobbigt med en, då kan jag tänka mig hur det är för dig =/ Som dessutom är själv flera dagar! Du gör ett JÄTTEBRA jobb!!!

http://www.ecin.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

1 september 2009 22:27

Och mig med! Önskar att jag bodde lite närmare så att vi kunde träffas oftare bara, men att snacka strunt i telefonen är inte fy skam det heller. Jag tycker du gör ett jätte jobb som tar hand om de två små alldeles själv den största delen av veckan! Puss å kram

 
Helene Taflin

Helene Taflin

2 september 2009 21:45

Kan förstå hur du känner. Alltid ensam mån-tors är ingen lek. Du har fulla ansvaret hela tiden. Hoppas du orkar bita ihop och hålla ihop tills denna jobba period är över. Snart vaknas jobb, dagis och vardag - då kommer det att vara jobbigt på ett annat sätt, men inte alls lika jobbigt som nu. Då kommer du att kunna gå till jobbet på dagarna och "andas ut" från barnen och få längta efter dem. Kram på dig!

http://www.taflin.net

 
Lotta

Lotta

5 september 2009 07:45

Ja vi kan väl höras till veckan =) Tis och fre kan jag inte. Men annars vilken dag som helst tror jag =)

http://www.ecin.blogg.se

 
Ingen bild

stina

8 september 2009 16:10

Hej hej! förstår att det är jobbigt för dig, tycker själv det är jobbigt fast att jag bara har ett barn, en man som är hemma varje kväll. så förstår att du har 100gånger värre. Hampe ska precis börja smaka lite på vanlig mat han ;) hoppas att kommer att gilla det. Måste komma förbi nåndag och se hur ni har det också! Ha det bra, så bra det går iaf ;) kram kram /Stina & Hampus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 4 januari 2010 21:13

Ja det är inte det lättaste kan man säga  =) Men det fungerar. Jag har upplevt det så att ofta vill dom saker samtidigt som att äta och sova så då får man agera bläckfisk. Men man får det att fungera. Sen har jag ju haft det rätt jobbigt då Ander...

Av Mikaela - 3 januari 2010 18:47

Vagnen köpte vi då barnenshus hade special priser på massor av varor så vi fick den för ca 5000 kr med allt som vi tyckte vi behövde. Så som en ligg del då det från början bara ingår 2 sittdelar, två fotsackar, regnskydd och ett paraply tror jag ...

Av Mikaela - 1 januari 2010 19:45

Men vad roligt Grattis till er Stina =) Ja det  är en ren djungel jag vet.. men vi köpte våran vagn på barnens hus den heter Carena Double Swing. Vi är nöjda med den. Vet att dom har en liknande modell på babyproffsen som heter baby travel elle...

Av Mikaela - 20 december 2009 08:55

Ja det blir inte så mycket bloggande nu då man har fullt upp med allt som hör till julen. I går var syrran och jag ute på birsta och i dag ska jag dit igen för att köpa dom sista julklapparna. Vi skulle köpa en ny bilbarnstol till Nova i julkla...

Av Mikaela - 16 december 2009 19:16

I dag har det inte hänt mycket, lekt lite med barnen. När dom sov lunch åt jag lunch sedan la jag mig på soffan och sov jag med. Jag vet inte vad det är jag är så trött, less och sur nu förtiden. Jag tror det beror på att jag är less på att gå ...

Fråga mig

0 besvarade frågor

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards